Intake recruitment Duitsland 

Kennismaken

Wanneer wij klanten ondersteunen in hun zoektocht naar de juiste man of vrouw in Duitsland is het van groot belang dat wij onze klant door en door kennen. Naar toekomstige kandidaten toe, willen we vertrouwen uitstralen en de belangrijkste vragen omtrent onze klanten goed kunnen beantwoorden. Ook is het van belang dat we de bedrijfscultuur, de passie binnen een organisatie en het “company DNA” goed kunnen overbrengen. Daarom werken we met een uitgebreide intake waarin we een profiel opstellen voor de functie. We sturen een vragenlijst op en komen de antwoorden tijdens een persoonlijk gesprek op locatie doornemen. Ook krijgen we graag een korte rondleiding door het bedrijf.

 

Soort bedrijf 

Het soort bedrijf of de branche waarin onze klanten actief zijn, maakt voor ons niet zoveel uit. Van IT tot duurzaamheid en van machinebouw tot tot food, wij hebben al heel veel verschillende bedrijven geholpen. Binnen het grote MKB en bij kleine corporates voelen we ons het meeste thuis. Belangrijk is, dat je als bedrijf onderscheidend bent in Duitsland, door bijvoorbeeld een uniek product of innovatieve dienstverlening. Afhankelijk van het soort bedrijf is het van nóg groter belang om een goede intake te doen. Bij een productiebedrijf zien we graag met eigen ogen waar en hoe geproduceerd wordt. We vinden het belangrijk om de sfeer te proeven en kort met een aantal medewerkers op verschillende afdelingen kennis te maken.

Ambities in Duitsland 

Jouw ambities in Duitsland worden tijdens de intake in kaart gebracht.

  • Wat zijn je doelen?
  • Wat is de bijbehorende tijdlijn?
  • Welk type klanten ambieer je?
  • Is er al een bestaande markt in Duitsland?

Vervolgens moet je weten wat nodig is om in Duitsland succesvol te zijn. Bijvoorbeeld:

  • Wij zijn mijn klanten exact?
  • Heb ik in Duitsland dezelfde klanten?
  • Wat voor inkoopstructuren bestaan er?
  • Waar zitten mijn klanten geografisch?

Functieprofiel Duitse kandidaat

Een Nederlands profiel is meestal niet toereikend omdat de Duitse (arbeids)markt anders in elkaar zit. Waar we in Nederland bijvoorbeeld graag verkopen met “enthousiaste starters” is dat in Duitsland vaak een stuk lastiger om dat er meer waarde wordt gehecht aan ervaring en status. Hoe stel je dan een goed Duits profiel op?.

 

Een goed profiel is de basis voor een succesvol recruitment traject in Duitsland. Tijdens een uitgebreid intake gesprek stellen we op basis van onze digitale intake vragenlijst een functieprofiel op, dat helemaal toegespitst is op het succes van jouw bedrijf in Duitsland.

Neem contact op
Sollicitatiegesprek Recruitment Duitsland